Κεντρική Ομιλία 1η
18:30 – 21:00 Χαιρετισμοί – 1η Κεντρική Ομιλία |
Κεντρική Αίθουσα![]() Περισσότερες λεπτομέρειες ...
Έναρξη – Χαιρετισμοί Πανηγυρική ΣυνεδρίαΑ ́ Κεντρική Ομιλία Μετασχηματίζουσα Μάθηση: Εφαρμογές στη σχολική πράξηΚόκκος Αλέξης, Ομ. Καθηγητής Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Β ́ Κεντρική Ομιλία Η καλλιέργεια Δεξιοτήτων ως κινητήριος δύναμη για τον μετασχηματισμό του σχολείου στον 21ο αιώναΚασιμάτη Αικατερίνη, Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος της ΑΣΠΑΙΤΕ Προεδρείο: Καρτσωνάκης Εμμανουήλ, Ζανέκα Στεργιανή, Καλοκύρη Βασιλεία |
1η Συνεδρία
14:45 – 16:45 Εισηγήσεις |
Δωμάτιο 1![]() Εισηγητές Επιστημονική γνώση και σχολείο1. Βασιλείου-Δαμβέργης Αλέξανδρος Νεκτάριος Η ηθική θεμελίωση της πολιτικής φιλοσοφίας του Καντ: διδακτική προσέγγιση στο πλαίσιο της φιλοσοφίας της ιστορίας.2. Βασιλείου-Δαμβέργης Αλέξανδρος Νεκτάριος Η πολιτική φιλοσοφία του Τζων Λοκ και το κοινωνικό συμβόλαιο των Ζ. Ζ. Ρουσσώ και Ιμμ. Καντ: διαθεματική διδακτική προσέγγιση σε ένα μάθημα νεότερης ιστορίας στο πανεπιστήμιο.3. Γουλιού Σταυρούλα Οι απόψεις των εκπαιδευτικών της Προσχολικής Εκπαίδευσης για τη διδασκαλία του σεισμού στο Νηπιαγωγείο υπό το πρίσμα της θεωρίας της Δραστηριότητας.4. Λούμπας Δημήτριος Βασιλείου Μαρία Με ποιους τρόπους η χρήση ΤΠΕ στην τάξη μπορεί να ενισχύσει την αποδοτικότητα των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Χρήσιμα συμπεράσματα από την ερεύνα σε εκπαιδευτικούς της περιφέρειας Πελοποννήσου.5. Λούμπας Δημήτριος, Βασιλείου Μαρία Συμπεράσματα από την χρήση Λογισμικών ΤΠΕ κατά την διδασκαλία στην ειδικότητα βοηθών Νοσηλευτών των ΕΠΑΛ της περιφέρειας Πελοποννήσου.Προεδρείο: Καρβούνης Λάμπρος, Θεολογίτης Όμηρος Αλέξανδρος |
Δωμάτιο 2![]() Εισηγητές Επιστημονική γνώση και σχολείο1. Σμαροπούλου Αικατερίνη, Σμαροπούλου Χριστίνα Ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου στην πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού2. Σγουρός Γιάννης, Χαλκιαδάκης Κωνσταντίνος Η αξία των πολλαπλών αναπαραστάσεων στην υλοποίηση ηλεκτρικών κυκλωμάτων3. Πλάτση Μαριάνθη Ο ρόλος της Κατανεμημένης Ηγεσίας στα σχολεία4. Πλάτση Μαριάνθη Προσεγγίζοντας θεωρητικά την Κατανεμημένη Ηγεσία5. Τρικάλης Κώστας Όμιλοι δημιουργικότητας συνεργατικής συγγραφής υλικού για διαφοροποιημένη και εξατομικευμένη διδασκαλίαΠροεδρείο: Καλαθάκη Μαρία, Στριλιγκάς Γεώργιος |
|
||
Κεντρική Ομιλία 2η
17:00 – 18:00 Κεντρική Ομιλία |
Κεντρική Αίθουσα![]() Περισσότερες λεπτομέρειες ... Κεντρική Ομιλία
Η μετασχηματιστική και συμπεριληπτική δυναμική των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: μαθήματα από την πιλοτική
|
|
|
||
3η Συνεδρία
18:15 – 20:15 Εισηγήσεις |
Δωμάτιο 1![]() Εισηγητές Εκπαίδευση και κοινωνία1. Μιχαηλίδης Νικόλαος Η σχολική μονάδα ως κοινωνικό σύστημα – Η συμπεριφορά του καθηγητή μαθηματικών συναρτήσει του ρόλου και της προσωπικότητάς του.2. Καδιγιαννόπουλος Γεώργιος Εκπαίδευση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων: Μελέτη περίπτωσης οι σχολικές μονάδες της Π.Δ.Ε Δυτικής Μακεδονίας3. Καδιγιαννόπουλος Γεώργιος Κοινωνικές ανισότητες, εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και πανδημία της Covid194. Στεφανίδης Δημήτρης Απόψεις των γονέων παιδιών με αναπηρία για την αλληλεπίδραση σχολείου και τοπικής κοινωνίας. Η περίπτωση των δημοτικών σχολείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Θράκης5. Αλεφαντινού Ελένη Η χρησιμότητα της ανάπτυξης χιουμοριστικών γνώσεων και δεξιοτήτων για τον πολίτη του 21ου αιώνα6. Μαλκίδης Θεοφάνης Εκπαίδευση και κοινωνία: Η περίπτωση της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία.Προεδρείο: Ντούλια Αθηνά, Τζανάκης Εμμανουήλ |
Δωμάτιο 2![]() Εισηγητές Εκπαίδευση και κοινωνία1. Ζαχαριάδου Ελένη Τεχνικές Φρενέ στο μονοθέσιο Δημοτικό Σχολείο Βατόλακκου2. Σταγιά Πεφκούλα, Κουτσούπης Θεόδωρος Μαθήματα Πανδημίας3. Γεωργαντά Βασιλική Το σχέδιο δράση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης4. Μαρσουβανίδη Σοφία Ολυμπιακοί Αγώνες και Πολιτική διαμαρτυρία. Διδακτικό σενάριο για τους Ολυμπιακούς του 19365. Νικηφόρου Παρασκευή Στρατηγικές παρέμβασης για την προώθηση της αυτορρύθμισης σε παιδιά και εφήβους: Μια βιβλιογραφική ανασκόπησηΠροεδρείο: Ανδρεάδου Χαρά, Πουλλά Ελένη |
|
3η Συνεδρία
09:00 – 11:00 Εισηγήσεις |
Δωμάτιο 1![]() Εισηγητές Εκπαίδευση και κοινωνία1. Τρικάλης Κώστας Αξιοποίηση των κοινωνικών ιστοριών του νέου ΑΠΣ στο σύγχρονο σχολείοΗ σχέση επιστήμης και κοινωνίας ως παράγοντας διαμόρφωσης του σχολείου1. Μίζης Κοσμάς Η κριτική παιδαγωγική του Paulo Freire ως όχημα για μια δημοκρατική εκπαίδευση στον 21ο αιώνα.2. Ψαρομηλίγκος Νικόλαος, Δασκαλάκη Αικατερίνη Μια Διδακτική Πρόταση για την διδασκαλία της Βιοηθικής στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση3. Παπαθανασίου Ελένη Στερεότυπα και Προκαταλήψεις στη Σχολική Κοινότητα4. Καραΐσκου Άννα, Πανσεληνάς Γεώργιος, Φουντουλάκης Αντώνιος Το Arduino ως εργαλείο προστασίας από ιούς. Συμμετοχική έρευνα και ανάπτυξη αισθητήρα για φορείς ιικών φορτίων μέσω μεθοδολογικού πλαισίου CARE-KNOW-DO (CKD)Προεδρείο: Ζαμπετάκη Λήδα, Θεολογίτης Όμηρος Αλέξανδρος |
Δωμάτιο 2![]() Εισηγητές Ο ρόλος του σύγχρονου εκπαιδευτικού στις προκλήσεις της νέας σχολικής πραγματικότητας1. Δάλαρη Αιμιλία Τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου εκπαιδευτικού για μια αποτελεσματική διδασκαλία2. Μπάφας Χρήστος Σχολική Διοίκηση και Ηγεσία: Έννοιες Συμπληρωματικές ή Αντίθετες ως προς τον Σύγχρονο Εκπαιδευτικό Ηγέτη;3. Τονίδης Δημήτριος Αξιολόγηση εκπαιδευτικών μονάδων, εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού έργου υπό το πρίσμα του νομοθετικού πλαισίου4. Σμαροπούλου Χριστίνα, Σμαροπούλου Αικατερίνη Συμπεριληπτικό Σχολείο. Προϋποθέσεις και Βέλτιστες Πρακτικές.5. Ντοκούτσης Ελευθέριος Επαγγελματική αυτονομία ή ησυχία; Επιθυμητό επίπεδο επαγγελματικής αυτονομίας των εκπαιδευτικών και η σχέση του με την επαγγελματική τους ταυτότητα6. Βουτυρά Αναστασία Η συναισθηματική ασφάλεια των μαθητών ως παράγοντας ενίσχυσης της θετικής στάσης τους προς το σχολείοΠροεδρείο: Γιγουρτάκη Μαρία, Πρατσίνη Μαρία |
|
||
4η Συνεδρία
11:15 – 13:15 Εισηγήσεις |
Δωμάτιο 1![]() Εισηγητές Συμπράξεις – Συνεργασίες – Δίκτυα σχολείων1. Κωνσταντινίδου Ζωή, Μπρέντας Φίλιππος, Ντέντη Θεοδώρα Η κοινωνική αειφορία μέσα από ένα τοπικό δίκτυο συνεργασίας νηπιαγωγείων.Ευρωπαϊκά και Πανελλήνια εκπαιδευτικά Προγράμματα1. Ραμουτσάκη Ιωάννα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή του 1922: Προτάσεις για υλοποίηση εκπαιδευτικών – διεπιστημονικών Δράσεων στο πλαίσιο του εγκεκριμένου από το Υ.ΠΑΙ.Θ. εκπαιδευτικού- διεπιστημονικού Προγράμματος για τις εκπαιδευτικές Μεταβάσεις2. Φιολιτάκη Μαρία, Χουρσάν Χρυσή Ποντιακός Ελληνισμός και Γλωσσικός Γραμματισμός: δημιουργικές συγκλίσεις3. Μπέση Μαρίνα, Κούρτη Συλβάνα, Σιώζη Νικολέττα Πρακτικές μετάβασης στα ελληνικά σχολείαΠροεδρείο: Γκινούδη Αθηνά, Τρικάλης Κώστας |
Δωμάτιο 2![]() Εισηγητές Ο ρόλος του σύγχρονου εκπαιδευτικού στις προκλήσεις της νέας σχολικής πραγματικότητας1. Καρούμπαλη Ευγενία Ο μουσικός γραμματισμός μέσα από το μουσικό βίντεο. Το παράδειγμα του τραγουδιού Don’t call me up.2. Φοδελιανάκης Αντώνιος, Romero Andonegui Ainara Basogain Olabe Xabier «Κυρία, Κυρία, δεν ακούω»! Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη… διαδικτυακή συμπερίληψη των παιδιών με ΔΑΦ υψηλής λειτουργικότητας στην Ελλάδα της πανδημίας.3. Γαλούση Βασιλική, Καρέλα Χριστίνα Βιβλιογραφική επισκόπηση των παραγόντων που επηρεάζουν την ψυχική ανθεκτικότητα των παιδιών στο σχολικό πλαίσιο4. Τσιούμα Κατερίνα Εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών με μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο μέσα από τις απόψεις εκπαιδευτικών5. Μερεκούλια Ευσταθία Η διερεύνηση ανάγκης της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Α’ βάθμιας σε ψυχοεκπαιδευτικά προγράμματα παρέμβασης που αφορούν παιδιά τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης σε Ελλάδα και Κύπρο6. Νικηφόρου Παρασκευή Εργασιακό στρες των εκπαιδευτικών προτεινόμενες παρεμβάσειςΠροεδρείο: Καραγιαννίδης Ιωάννης, Μαρτίνου Σωτηρία |
|
||
5η Συνεδρία
15:00 – 17:00 Εισηγήσεις |
Δωμάτιο 1![]() Εισηγητές Ευρωπαϊκά και Πανελλήνια εκπαιδευτικά Προγράμματα1. Δασκαλογιαννάκη Καλλιόπη Υλοποιώντας ένα Πρόγραμμα eTwinning: Το έξυπνο σπίτι του μέλλοντος (Smart home of the future)2. Παπαδάκη Μαρία Στήριξη εναλλακτικού σχολικού περιβάλλοντος για ποιοτική εκπαίδευση: Διάδοση στόχων και αποτελεσμάτων προγράμματος Erasmus+ Βασικής Δράσης 1 του Γυμνασίου Κολυμβαρίου3. Καλυβίτης Νίκος, Κανακίδου Μαρία, Γκινούδη Αθηνά Mαθαίνοντας και διδάσκοντας για την Κλιματική Αλλαγή – Tο έργο EDU4CLIMA4. Μαρούδα Μαρία Ντανιέλλα, Κουτσουράκη Ελένη, Γκάτση Ειρήνη IMMERSE Horizon 2020: Συστάσεις για την στήριξη των εκπαιδευτικών στην ένταξη παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο σχολείο5. Κόσσυβας Γεώργιος Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα QuaMMELOT: μια εθνομαθηματική προσέγγιση της προσφυγικής εκπαίδευσης6. Κεφαλής Χρυσοβαλάντης, Παπαγερασίμου Γιάννης, Μπράβου Βασιλική, Δρίγκας Αθανάσιος 3D2ACT: Προώθηση της Βιομηχανίας 4.0 (Industry 4.0) και των Τρισδιάστατων Τεχνολογιών (3D) μέσω της Κοινωνικής ΕπιχειρηματικότηταςΠροεδρείο: Σπαθαράκη Ανδρονίκη, Βουράκη Αρετή |
Δωμάτιο 2![]() Εισηγητές Μετασχηματίζουσα μάθηση: θεωρία και εφαρμογές στο σχολείο και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών1. Καράκου Μαρία, Κουφοπούλου Δήμητρα Επαγγελματική δεοντολογία του πολιτικού μηχανικού: Μια διαθεματική προσέγγιση με την αξιοποίηση της αισθητικής εμπειρίας2. Ζανέκα Στεργιανή Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις αρχές της μετασχηματίζουσας μάθησης και η κοινωνική διάσταση του ρόλου τους. Παράδειγμα εφαρμογής των δέκα σταδίων επίτευξης της μετασχηματίζουσας μάθησηςΣτρατηγικές, μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας σε ανταπόκριση με τις ανάγκες του σύγχρονου σχολείου1. Μαρτίνου Σωτηρία Ο φάκελος εργασιών μαθητή. Portfolio και e- portfolio ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης στα εργαστήρια δεξιοτήτων.2. Νατζίμ Θεοδώρα Ασφαλείς εξερευνητές του Διαδικτύου3. Ντούλια Αθηνά Η εισαγωγή της σχεδιαστικής σκέψης στη μαθησιακή διαδικασία: ενδυναμώνοντας τους μαθητές μας μέσα από σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις4. Ντούλια Αθηνά Η Παιδική Λογοτεχνία ως μοχλός ευαισθητοποίησης και καλλιέργειας διαπολιτισμικής κατανόησης και αποδοχήςΠροεδρείο: Καρατάσος Νικόλαος, Σιμιτζή – Δέλλα Ελευθερία |
|
||
Στρογγυλό Τραπέζι
17:15 – 19:15
|
Κεντρική Αίθουσα![]() Περισσότερες λεπτομέρειες ...
Στρογγυλό Τραπέζι
Διδάσκοντας ευρωπαϊκές αξίες στην τάξη με το Erasmus : Δημοκρατία και συμπερίληψη, αειφορία και ψηφιακός μετασχηματισμόςΑραβέλλα Ζαχαρίου, Ανώτερη Λειτουργός Εκπαιδευτικού Προγραμματισμού, Προϊσταμένη Μονάδας Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη ΙΕΠ Κύπρου Προεδρείο: Καρτσωνάκης Εμμανουήλ |
|
|
||
Κεντρική Ομιλία 3η
19:30 – 20:30
|
Κεντρική Αίθουσα![]() Περισσότερες λεπτομέρειες ...
Κεντρική Ομιλία
Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών: η περίπτωση της Επιχειρηματικής Εκπαίδευσης στα Εργαστήρια
|
|
|
6η Συνεδρία
09:00 – 11:00 Εισηγήσεις |
Δωμάτιο 1![]() Εισηγητές Στρατηγικές, μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας σε ανταπόκριση με τις ανάγκες του σύγχρονου σχολείου1. Κουκάκης Γεώργιος Η χρήση των Τ.Π.Ε. στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση2. Νεραντζίδου Ανθούλα Εφαρμογή Portfolio σε Τμήμα Ένταξης Νηπιαγωγείου3. Γούτας Γεώργιος Οι απόψεις των μαθητών για δραστηριότητα που περιλαμβάνει 3D σχεδίαση και υπολογισμούς με κλάσματα.4. Τσάτσου Νικολούλη Σοφία Το περικείμενο του εικονογραφημένου παιδικού βιβλίου ως αφόρμηση δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής στην προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση5. Μηλαθιανάκη Γιασεμή, Arantzazu Lopez de la Serna, Xabier Basogain Olabe Υποστηρικτική Τεχνολογία και μάθηση σε παιδιά με Νοητική Καθυστέρηση ή/και Μαθησιακές Δυσκολίες6. Καλέμης Κωνσταντίνος, Καλλίνη Κωνσταντίνα Διαφοροποιημένες στρατηγικές διδασκαλίας για την συμπερίληψη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίεςΠροεδρείο: Ψαρουδάκη Πόπη, Κουτσουδάκη Κατερίνα |
Δωμάτιο 2![]() Εισηγητές Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών1. Φιλιππάκη Αμαλία Η διαμόρφωση μιας συμμετοχικής σχολικής κουλτούρας και η “Έρευνα – Δράση”2. Κοκκόρη Αθηνά Μεταπτυχιακές σπουδές στην ηγεσία – διοίκηση της εκπαίδευσης και πρακτικές ηγεσίας3. Κοφίδου Αγγελική Σχεδιάζοντας ένα Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την ομαλή μετάβαση των μαθητών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο4. Μαλέτσκος Αθανάσιος, Ζυγούρης Φώτιος Στάσεις και πρακτικές εκπαιδευτικών και υποψήφιων εκπαιδευτικών σε θέματα διδασκαλίας: Από τη θεωρία στην πράξη5. Χατζηαντωνίου Ξερουδάκη Παρασκευή Παιδαγωγική Ηγεσία και Αξιολόγηση στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα και η Συμβολή τους στην Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών.6. Καραγγέλου Αγγελική Σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικώνΠροεδρείο: Κατσαγκόλης Αθανάσιος, Τρικάλης Κώστας |
|
||
Κεντρική Oμιλία 4η – Τιμητική Διάκριση
11:15 – 13:00 Εισηγήσεις |
Κεντρική Αίθουσα![]() Περισσότερες λεπτομέρειες ... Κεντρική Ομιλία
Η γεωμετρία ως αρωγός για τη γλωσσική διδασκαλίαΜιχαηλίδης Τεύκρος, Μαθηματικός – Συγγραφέας Απονομή Τιμητικής Διάκρισης στον Ιωάννη Πυργιωτάκη Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη κοινωνίαΙωάννης Πυργιωτάκης, Ομότιμος Καθηγητής – πρ. Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης Προεδρείο: Καρτσωνάκης Εμμανουήλ, Κανέλλος Ιωάννης |
|
|
||
7η Συνεδρία
13:15 – 14:45 Εισηγήσεις |
Δωμάτιο 1![]() Εισηγητές Αναρτώμενες ανακοινώσεις 1. Δερτούζου Φωτεινή, Καλτσεράς Διαμαντής Κρήτη, Θράκη, Πόντος: σταυροδρόμι παράδοσης στο Διαπολιτισμικό Δ. Σ. Σαπών2. Καλτσεράς Διαμαντής, Δερτούζου Φωτεινή Μαθηματικές σκυταλοδρομίες Η Φυσική Αγωγή συναντά τα Μαθηματικά3. Κρητσωτάκη Ιωάννα, Ασημακόπουλος Παναγιώτης Μια ευτυχία κάπως διαφορετική – διδακτικό σενάριο για το μάθημα των Θρησκευτικών στην Γ Γυμνασίου4. Σγούρου Νικολέτα Τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων ως Μέσο Εξέλιξης της Σχολικής Πραγματικότητας. Ευρωπαϊκά Προγράμματα και Σύγχρονες Πρακτικές.Προεδρείο: Ζανέκα Στεργιανή |
Δωμάτιο 2![]() Εισηγητές Αναρτώμενες ανακοινώσεις1. Χρόνη Ευαγγελία Η αξία της αγάπης μέσα από τη παραβολή του χαμένου προβάτου2. Χρονοπούλου Αθανασία Η επιμόρφωση αρωγός στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών3. Χρονοπούλου Αθανασία Η συνεργασία των εκπαιδευτικών παράγοντας ποιότητας της εκπαίδευσηςΠροεδρείο: Φιλιππάκη Αμαλία |
|
||
Απολογισμός – Λήξη 15:00 – 15:30 |
Κεντρική Αίθουσα![]() Περισσότερες λεπτομέρειες ...
Προεδρείο: Καρτσωνάκης Εμμανουήλ, Κανέλλος Ιωάννης, Καλυκάκης Δημήτριος |
|
|